SEMINARIEPROGRAM

“The Industry 2027”

Tisdag 8 februari


KEYNOTE

10.00

Bokens framtid

Boken har en mycket lång historia – hur ligger det till med boken i dag – och hur ser framtiden ut?

Håvard Grjotheim har bakgrund som koncernchef i Elanders och norska 07-Gruppen. Nu är han koncernchef i bokproducenten ScandBook, som producerar böcker för 12 länder – däribland samtliga de nordiska. Gruppen ställs nu inför nya utmaningar med miljökrav och brist på papper – samtidigt som de fortsätter expandera in på nya marknader.

Håvard Grjotheim, CEO ScandBook


KEYNOTE

13.00

”Next Normal” i förpackningsindustrin

Oskar Lingqvist är global ledare för McKinsey’s Paper & Forest Products & Packaging Pratice. Han arbetar med förpackningsindustrins värdekedja från råmaterial till marknadsföring och försäljning. Oskar är globalt ansvarig och arbetar med klienter i de flesta av de större förpackningsmarknaderna i världen

Oskar Lingqvist, Senior Partner, McKinsey & Company


14.00

Marknaden för bioplaster – var, när och hur används de?

Fossilbaserad plast är under press från både beslutsfattare och den breda allmänheten. Bioplast är en intressant, alternativ möjlighet. Bo Wallteg, chefredaktör på tidningen nord emballage och grundare av Nordisk Bioplastförening, ger sin syn på kritiken mot fossilbaserat och en uppdatering av bioplastmarknaden.

Bo Wallteg, chefredaktör nord emballage, Packnews.com, Livsmedelsnyheter.se och medgrundare till Nordisk Bioplastförening


15.00

Branschen mot 2027

De investeringar vi nu gör ska vara konkurrenskraftiga åtminstone till 2027. Vart tror vi branschen är på väg och hur positionerar jag mitt företag på bästa sätt för att ligga rätt i tiden år 2027.

Peter Ollén, Publisher Sign&Print


Onsdag 9 februari


KEYNOTE

10.00

Från Malmö till världen

Hur Elanders under Magnus Nilssons tid blivit ett globalt företag

Koncernchef Magnus Nilsson berättar för första gången om livsresan från affärsutvecklare på Elanders i Malmö, via Ungern och Kina till koncernchef för Elanders till att utveckla bolaget till en global aktör inom både logistik och print.Sedan 2009 är han koncernchef och har sett antalet anställda gå från 1500 till 6300 och omsättningen har gått från 1,8 till 11 miljarder sek.

Magnus Nilsson, koncernchef Elanders


KEYNOTE

13.00

Den grafiska marknadens förändrade behov

Hur kan vi som Kund och Leverantör samarbeta för att möta den grafiska marknadens förändrade behov?

Roy har jobbat i drygt 30 år med kommunikation och i snart 20 av dessa inom den grafiska industrin. Som sälj- och marknadsansvarig för en tryckerikoncern, som kommunikations-strateg på byrå och dom senaste 10 åren som affärsområdeschef för produktionsutrustning på Konica Minolta.
-Jag tror att vi genom att modernisera/ utveckla samarbetsformerna mellan leverantör och kund skulle kunna bidra till att få förnyad fart i vår marknad.
Kom och lyssna, ifrågasätt och diskutera. Låt oss vara kritiska och konstruktiva tillsammans.

Roy Spennare, Business Area Manager, Konica Minolta


15.00

Branschen mot 2027

De investeringar vi nu gör ska vara konkurrenskraftiga åtminstone till 2027. Vart tror vi branschen är på väg och hur positionerar jag mitt företag på bästa sätt för att ligga rätt i tiden år 2027.

Peter Ollén, Publisher Sign&Print


Torsdag 10 februari


KEYNOTE

10.00

Hållbarhet

Desiree Erlingsson, Managing Director, Skanem Skurup AB


KEYNOTE

13.00

Varför omvärldsbevakning och nätverkande behövs i ditt företags framtidsstrategi!

I ett mer osäkert och utmanande affärsklimat behövs nya sätt att jobba och förhålla sig till omvärlden speciellt i sälj- och marknadsföringsarbetet.
Ett genomtänkt nätverksarbete ger alltid win-win-win. Här får du många tips och ideér för att komma igång.

Ulf Sunnberg, affärscoach och mentor. ExedraBridge – The Network Is the Business. Nätverket AffärsUTrymmet.


15.00

Branschen mot 2027

De investeringar vi nu gör ska vara konkurrenskraftiga åtminstone till 2027. Vart tror vi branschen är på väg och hur positionerar jag mitt företag på bästa sätt för att ligga rätt i tiden år 2027.

Peter Ollén, Publisher Sign&Print


Fler talare kommer!

De publiceras efter hand de blir klara…